Vi unga – Vår konst

11 unga konstnärer visar sina alster i Kulturhuset i ett arrangemang av Hässleholms Konstförening. Vernissage den 26 november med öppning av utställningen kl. 11.15.

Hässleholms konstförening har tagit initiativ och inbjudit unga konstnärer, upp till 30 år, att deltaga och visa upp sin konst. Efter bedömning har 11 ungdomar, den yngsta 13 år gammal, valts ut och för de flesta av dem, möjlighet att för första gången få visa upp sin konst. Dessa håller mycket hög kvalité och ger nu allmänheten en unik möjlighet att titta in i och se unga konstnärers uttryckssätt i det samhälle vi alla lever i. En spännande resa utlovas.

Föreningen kommer också att följa upp med en cafékväll  den1 dec, där föreningens ordförande, Lena Bäckström leg psykolog, kommer att prata om ungdomar och deras uttryckssätt, bl.a. utifrån utställningen.