Aktuella aktiviteter

16/1 2024 Resa

Årets Konstresor!

Den 6 april bär det iväg mot Höganäs, Mölle och Ängelholm där vi besöker lokala konstnärer. Mer utförligt program kommer inom några veckor. (Resan är fulltecknad!)

Den 11-13 september åker vi på Konstresa till Stockholm med besök på olika konstmuseum. Ett spännande program håller på att ta form. Det finns några platser kvar på!

Kontakta vår Vice Ordförande, Kerstin Ek Svantesson, på 0790 77 55 79.

Tidigare aktiviteter

17/10 2023 Föreläsning

CAFÉKVÄLL HOS FELICIA WITTE, WITTE INK.

- I kväll har vi fått vara med om något väldigt ovanligt!

Orden var Hässleholms konstförenings ordförande Lena Bäckström Åkessons när hon summerade cafékvällen hos
tatueraren/paintkonstnären/barnboksförfattaren/konstnärsbutiksinnehavaren/ målarkursledaren/ konstutställningskreatören/tatueringsläraren/entreprenören Felicia Witte.

17/10 2023 Föreläsning

Cafékväll ”Med nål och pensel”.

Välkomna till Cafekväll med Felicia Witte.

OBS FÖRHANDSANMÄLAN och ADRESS till kvällen.

10/9 2023 KonstrundaResa

Utfärd till Glasriket

UTFÄRD TILL GLASRIKET
Två minnesvärda dagar och en afton som senast skall glömmas!
Så kan den sammanfattas, Hässleholms konstförenings medlemsresa till hotellanläggningen runt Kosta glasbruk.. Glaskonst i mästarklass, lyxigt boende i ”glasig” omgivning, god mat, kunnig vägledning och trevligt sällskap. - Se där några av huvudingredienserna i föreningens senaste reseprojekt!

Visa alla aktiviteter