Väv & Vänner

Välkomna till konstutställning! med Inga Björnstedt, Magnus Åkesson och Lena Olsson.

Vernissagen för utställningen ”Väv & vänner” i utställningshallen i Hässleholm kulturhus, i regi av Hässleholms konstförening, blev precis den värdiga tillställning man hade rätt att förvänta sig, givet den konst som serverades. Många var de som , i det soliga vädret, slitit sig från trädgårdsarbete och alla de konkurrerande evenemangen som fanns att välja på denna dag, för att ta del av Magnus Åkessons vävda porträtt, Inga Björstedts kraftfulla tempera-måleri och Lena Olssons underfundiga keramikarbeten. I hallen möttes man av en utställning med såväl rå tyngd som tillfälle till eftertanke. Konstföreningens ordförande Lena Bäckström Åkesson höll invigningstalet innan var och en av konstnärerna förärades en blomma av föreningens kassör, Lars Winqvist och därefter fick tillfälle att presentera sig själva och sitt arbete. Många intryck var det som serverades och många spännande möten blev det och vernissagen inspirerade flera besökare till löften om att komma tillbaka och se ”Väv & vänner” igen. Det finns det förvisso tillfälle till. Utställningen löper till 17 augusti.