Årsmötet

Ny styrelse valdes på föreningens årsmöte.

Årsmötet inleddes med vackert pianospel av Lydia Artemenko, flykting från Ukraina och gick av stapeln den 21 april helt enligt gängse dagordning. Då ordförande Elisabeth Möller och webansvarige Irene Bratt Persson undanbett sig omval valde årsmötet Lena Bäckström- Åkesson till ny ordförande och Jan-Eric Boo till att vara webmaster. Efter sedvanlig dagordning genomfördes dragning i det årliga konstlotteriet. Vinstlista finns under rubriken utlottning här på hemsidan. Tyvärr visade det sig att utfärden till Wanås i maj ej drog tillräckligt antal intresserade trots påminnelse på mötet av Kerstin Ek-Svantesson, varför denna utfärd har ställts in. Förhoppningarna är dock att resan till Värmland och Lars Lerin ska kunna genomföras. Info om denna resa finns i föreningens programblad. Elisabeth Möller och Irene Bratt Persson avtackades för sitt arbete i föreningen med blommor.