Vernissage för utställningen ”Ljuset i höstmörkret”.

Bortåt femhundra personer träffades, trivdes, konsumerade beskedligt bubbel, förrädiskt välsmakande smågodis och framför allt njöt av konsten när Hässleholms konstförening, på lördagen,  höll vernissage för utställningen ”Ljuset i höstmörkret”.

Föreningens ordförande Lena Bäckström Åkesson öppnade grinden till galleriet i Gallerian, i lokalen som Norén fastigheter välvilligt upplåtit för ändamålet och förrättade sedan den formella invigningen av utställningen.

Kerstin Ek Svantesson, som är utställningansvarig i konstföreningen presenterade sedan de deltagande konstnärerna och deras verk och som grädde på denna kulturella gräddtårta med många olika smaker som ”Ljuset i höstmörkret” är underhöll Elna, Pommeline och Evelina, från Kulturskolan, publiken med flöjtmusik.

Under de tre timmar som utställningen sedan hade öppet denna premiärdag strömmade intresserade genom lokalen i ett flöde som ackompanjerades av intensivt sorl, tyckande och uttryck för uppskattning. Närproducerad konst av olika arter är populärt! Det kunde man konstatera.

För den som till äventyrs missade detta tillfälle finns möjlighet att reparera skadan. – ”Ljuset i höstmörkret” har öppet i Gallerian-galleriet fredagar kl. 12-17 och lördagar kl. 10-14 fram till 25:e november.