CAFÉKVÄLL HOS FELICIA WITTE, WITTE INK.

- I kväll har vi fått vara med om något väldigt ovanligt!

Orden var Hässleholms konstförenings ordförande Lena Bäckström Åkessons när hon summerade cafékvällen hos
tatueraren/paintkonstnären/barnboksförfattaren/konstnärsbutiksinnehavaren/ målarkursledaren/ konstutställningskreatören/tatueringsläraren/entreprenören Felicia Witte.

– Vi är mycket glada att ha en tatuerare med i föreningen, fortsatte Lena Bäckström Åkesson och jag är säker på att vi alla kommer att få höra mycket om Felica och hennes konstnärsskap i framtiden. Antagligen kommer vi att, när den dagen kommer, ta våra rullatorer och dra iväg på nya konstevent med Felicia, både här hemma och utomlands!

– Jag har alltid velat bli konstnär, deklarerade Felicia Witte, samtidigt som hon tog besökarna i hennes ateljé, denna höstliga tisdagkväll, med på en hisnande resa, den resa som är hennes väg till att bli det gnistrande energiknippe i konstnärsvärlden som hon är i dag, inom såväl tatuering som måleri.

Hennes berättelse kastade publiken runt kaffebordet mellan ytterligheter som Tatto-Jack i Köpenhamn, apan Andy och dansbandssångaren Lucianoz och på vägen hann Felicia också med att demonstrera såväl tattoo-nålar som lite mera handfasta tatueringsritualer på levande objekt.

Inte konstigt att man lämnade cafékvällen lätt vimmelkantig av alla nya intryck….

För denna kväll fick alla, i sanning, vara med om något väldigt ovanligt!