Vernissage Vi unga – Vår konst

Vernissagen för utställningen "Vi unga-vår konst" fick berättigad uppmärksamhet och konstintresserade trängdes i utställningshallen i Hässleholm kulturhus när ordförande i Hässleholms konstförening, Lena Bäckström Åkesson, förrättade invigningen.

Var och en av de tio deltagande konstnärerna uppvaktades med en blomma av Hässleholms konstförening och fick sedan tillfälle att mingla med publiken. Utställningen pågår fram till den 14 januari så ni som missade vernissagen har ännu tid på er att få en blick in i den unga kommande generationens konst. Missa inte heller  cafékvällen den 1: december som kommer att bjuda på fördjupad kunskap om hur de unga ser på konsten när Lena Bäckström Åkesson tar besökarna med på en rundvandring bland konstverken och in i den värld som befolkas av ”De unga”